Onlangs heb ik een verhoef kampeer kruisertje gekocht en zoekende naar meer informatie ben ik op deze website beland.
De kruiser die ik heb gekocht is deze: viewtopic.php?f=39&t=79&sid=da36bf95288 ... 06b33409db
Momenteel moet er nog best veel aan gedaan worden:
De boot heeft een gemariniseerde 45pk Opel C12NZ motor (bv Opel astra B 1.2 van 1993 tot 1997), en daarbij is de boot ooit omgebouwd naar kiel koeling. Van deze koppelingen lekte er 2, waarvan 1 hevig, welke ik reeds gerepareerd heb om hem naar huis te kunnen varen maar de andere moet nog gemaakt worden. Verder heeft de boot een waterpompje om de uitlaat te koelen waarbij de slang lekt tussen de waterpomp en de zwanenhals.
De boot was gekocht met kortsluiting in de electronica dus ook daarvan moet alles vernieuwd worden. Daarnaast zijn de keerringen en de olie van het staartstuk ook aan vernieuwing toe.
Ik vroeg mij ook af of er meer informatie te vinden is omtrend deze boot wanneer hij bijvoorbeeld gemaakt is en of iemand nog originele foto's ergens heeft van hoe deze eruit zagen. Ik heb het idee dat er uit achter een kuip op heeft gezeten maar dat deze er is af gezaagd, om die reden ga ik al het hout dat aan de achterkant uitsteekt ervan af te halen en de vorm gebruiken van het aluminium casco. Verder laat ik veel van het binnen interieur als het is behalve dat ik de banken aan de binnenkant iets verleng zodat ik er mogelijk in zou kunnen slapen.
Van de winter hoop ik alle verf eraf te halen om hem kaal aluminium te maken
Kortom er is redelijk wat werk aan, en ik heb hem dan ook gekocht als project bootje. Zelf heb ik hem gekocht omdat het een aluminium boot is ik de casco vorm mooi vind