Verhoef Flowerland 1065

Stel jezelf voor, vertel wat over je hobby's en laat weten hoe je met het Verhoef-virus bent besmet.
Mittelrheiner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 02, 2020 1:24 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door Mittelrheiner »

Oh, heel erg bedankt JeroenvanD voor het onderzoek, ik was nu 2 dagen op het schip en probeerde de technische problemen op te lossen, het plan was om alles klaar te maken zodat het in het water kon. Het viaduct van 748 km over het Elbe Zijkanaal, het Mittellandkanaal en vervolgens de Rijn was gepland voor oktober. Helaas is er een bekend lek dat we niet konden vinden. Het project moet dus wachten tot volgend voorjaar. Ik kon een Verhoef-nummer niet vinden, ik neem aan dat het tijdens de ombouw verloren is gegaan.
ChristianK
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 25, 2021 2:54 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door ChristianK »

Hallo, mijn naam is Chris en ik kom uit Lübeck. Vandaag keek ik naar de boot in Lübeck. Hij staat nog te koop, in slechte staat. Desalniettemin ben ik geïnteresseerd omdat het formaat en de lay-out overeenkomen met mijn ideeën.
Er is veel dat suggereert dat het een omgebouwde 965 is. In het achterste gedeelte zijn insnijdingen, lasnaden en vullingen te zien. Ik zou erg geïnteresseerd zijn in de geschiedenis. Boven de achterkooi is een "daktuin" aangebracht. De centrale doorgang is afgesloten met plexiglas panelen, de toegang tot de achterkooi is nu aan stuurboordzijde. De armaturen zijn gemaakt van spaanplaat en geprofileerde platen. Het slaat nergens op. In ieder geval is de gesloten stuurhut achteraf gebouwd. De plexiglas ramen, de schuifdeuren en het hout op het schuifluik zijn aan vervanging toe.
Ik heb nog niet kunnen testen of de motor draait. Een DAF DS575 is geïnstalleerd. De defecte turbocompressor is op het eerste gezicht te zien. De behuizing aan de uitlaatzijde is doorgebrand (als iemand een turbocompressor heeft - ongeacht de staat - voor de DAF DS575, graag melden!). De komende dagen zal ik uitvinden of de motor verder beschadigd is. Dan beslis ik of ik de boot koop.

Hallo, mein Name ist Chris und ich komme aus Lübeck. Heute habe ich mir das Boot in Lübeck angesehen. Es steht immer noch zum Verkauf, der Zustand ist schlecht. Trotzdem interessiert es mich weil die Grösse und die Aufteilung meinen Vorstellungen entsprechen.
Es spricht vieles dafür das es eine umgebaute 965 ist. Im Heckbereich sind Schnitte, Schweissnähte und Spachtelstellen erkennbar. Die Historie würde mich sehr interessieren. Über der Achterkoje ist ein "Dachgarten" montiert. Der Mitteldurchgang ist mit Plexiplatten verschlossen, an der Steuerbordseite ist der Zugang zur Achterkoje jetzt. Die Einbauten sind aus Spanplatten und Profilbrettern. Sinnvoll ist das nicht. Auf jeden Fall ist das geschlossene Steuerhaus nachträglich aufgebaut worden. Die Fenster aus Plexiglas, die Schiebetüren und das Holz auf dem Schiebeluk müssen ersetzt werden.
Ob der Motor dreht konnte ich noch nicht testen. Verbaut ist ein DAF DS575. Auf den ersten Blick erkennbar ist der defekte Turbolader. Das Gehäuse auf der Abgasseite ist verglüht (falls jemand einen Turbolader - egal in welchem Zustand - für den DAF DS575 liegen hat, bitte melden!). Ob weitere Schäden am Motor entstanden sind werde ich in den nächsten Tagen feststellen. Dann entscheide ich ob ich das Boot kaufen werde.
Gebruikersavatar
JeroenvanD
Berichten: 72
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:41 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door JeroenvanD »

En, wat is de keuze geworden?
Plaats reactie