Max

Stel jezelf voor, vertel wat over je hobby's en laat weten hoe je met het Verhoef-virus bent besmet.
Plaats reactie
MaxBozon
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 24, 2020 8:32 pm

Max

Bericht door MaxBozon »

Even voorstellen. ik ben Max Bozon en woonachtig in Huissen onder de rook van Arnhem. In 2000 kreeg ik de Verhoef V15 van mijn oom die toen de mooie leeftijd bereikte van 75 jaar. Hij had altijd verteld dat zijn boot een voormalige politieboot was geweest. Hij had de boot nieuw gekocht met een voorbank die neergeklapt op de bodem een mooi zonnematras is. Nu ik jullie site heb doorzocht zie ik dus dat mijn boot uit 1963 is en wel nr 37. Mooi om te zien hoe Verhoef zijn boten per jaar doornummerde.
Welnu in 2000 kreeg ik de boot die lekte op enkele klinknagels in de bodem. In 2006 heb ik de boot gerenoveerd op advies van een oude administrateur van Verhoef. Ik belde Verhoef op met de vraag of mijn boot opnieuw geklinknageld kon worden i.v.m. de vele lekkages. Ik werd meteen doorverbonden en vertelde mijn verhaal aan die oude man. Na een stilte zei hij welk nummer ik had. Nadat ik mijn nummer zei vertelde hij dat hij de boot zelfstandig in elkaar had gezet. Een mooi gesprek ontvouwde zich en hij gaf me wat tips o.a. hoe ik zelf mijn boot kon popnagelen met waterdichte alu popnagels van 5mm doorsnede en 10mm lengte.
Ik heb er ruim 80 klinknagels vervangen en de boot daarna opgeschuurd tot de groene grondverflaag. Daarna met 2 lagen 2-componenten spierwitte lak (de Ijssel) afgelakt. De banken opnieuw laten bekleden en zijkanten houten panelen geplaatst met schuifdeuren voor opslag diverse materialen. Ook een 2e boordaccu erbij gezet voor de electrische koelbox. Tevens verlichting aangebracht. Kortom de boot zag er spic en span uit in 2006. Ook een nieuwe trailer aangeschaft en lichtgewicht dekzeil op maat laten maken in Friesland. In 2015 heb ik een nieuwe 4-takt buitenboordmotor 30Pk kortstaart aangekocht als vervanging van de 2 takt 35pk BB. Een fijne stille(een verademing) motor die enorm zuinig is tijdens het varen. Een enkele keer gaan we waterskieen maar 95% vd tijd toeren we lekker met onze boot over de wateren rond Earnewoude waar de boot ook zomers ligt. Inmiddels heb ik de boot alweer 20 jaar en ik heb altijd gedacht dat ik de enige V15 boot had omdat we altijd in Friesland voerden. Nu ik op jullie site stuitte weet ik wel beter :). Inmiddels heb ik het Verhoef vaantje en originele Verhoef boot stickers ontvangen. In het voorjaar ga ik de boot weer schilderen maar dan voorzien van de Verhoef stickers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RutgerVerhoef
Berichten: 74
Lid geworden op: di sep 25, 2018 5:49 am

Re: Max

Bericht door RutgerVerhoef »

Hoi Max,
Wat leuk dat je bn 6337 hebt. In ons overzicht kon ik terugvinden dat die V15 origineel aan ene heer Kronenburg was geleverd. Is dat toevallig de naam van je oom? Dit type sportboot werd inderdaad ook door de Rijkspolitie gebruikt maar ik kan niet terugvinden dat dit bouwnummer ook bij de Rijkspolitie heeft gevaren.

Mooie foto’s en met veel liefde verzorgd!

Weet je toevallig nog met wie je van Verhoef hebt gesproken?

Groet, Rutger
MaxBozon
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 24, 2020 8:32 pm

Re: Max

Bericht door MaxBozon »

Idd mijn oom Rutger

Nee weet ik niet meer maar gezien zijn leeftijd moet hij begin/halverwege de 70 zijn geweest.
MaxBozon
Berichten: 4
Lid geworden op: za okt 24, 2020 8:32 pm

Re: Max

Bericht door MaxBozon »

Op YouTube zijn filmpjes van de V15 van de rijkspolitie te bewonderen tijdens de rondvaart vd Beatles door Amsterdam begin jaren 60
Plaats reactie