Verhoef Flowerland 1065

Stel jezelf voor, vertel wat over je hobby's en laat weten hoe je met het Verhoef-virus bent besmet.
Mittelrheiner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 02, 2020 1:24 pm

Verhoef Flowerland 1065

Bericht door Mittelrheiner »

Hallo iedereen,
In deze ronde wil ik mij hier ook even voorstellen. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor mijn gebrek aan Nederlandse taalvaardigheid en moet ik mezelf helpen met een vertaler. Ik ben al een week een trotse eigenaar van een Verhoef Flowerland 1065 en ben op zoek naar meer informatie over het schip. Gelukkig vond ik als onderdeel van het onderzoek dit forum. Het schip is gemaakt van aluminium en voorzien van een DAF DS575M. Helaas is de conditie niet erg goed en moet er nog veel werk verzet worden.

Met vriendelijke groeten uit de Midden-Rijn Christoph


Hier zijn een paar foto's van het schip
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[2020-08-03 Roderick: correctie 1056 naar 1065]
Rickert
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:20 pm
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door Rickert »

Welkom Christoph!

Fantastisch dat u het forum heeft gevonden! Prachtig schip, waar wel wat werk aan zit. Sommige dingen zijn niet origineel, maar het ziet er niet slecht uit.

Heeft u een bouwnummer kunnen vinden? Een klein type plaatje met 4 cijfers?

Veel plezier in ieder geval!
Gebruikersavatar
JeroenvanD
Berichten: 72
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:41 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door JeroenvanD »

Wat mooi!
Iets verbouwd, maar nog steeds een mooie Verhoef.
Ik ben benieuwd naar de historie van het schip. Ik heb een vermoeden..
Welkom!
Mittelrheiner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 02, 2020 1:24 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door Mittelrheiner »

Allereerst bedankt voor de vriendelijke ontvangst.Ik heb nog geen bouwnummer gevonden. Een aanvraag bij Verhoef zou de 6437 moeten zijn, aangezien dit de enige Flowerland 1065 is waarin een DAF DS 545M is geïnstalleerd. U schrijft dat sommige niet origineel zijn, zijn er oude plannen of onderdelenlijsten in dit forum ? Over het verhaal was het schip 26 jaar in familiebezit aan de Oostzee, in Lübeck. Dus ik zou nu de 3 eigenaren moeten zijn. Het schip is 3 jaar aan land geweest en ik ben momenteel de overdracht aan het plannen. Dat is ongeveer 730 km over water. Dit omvat het opnieuw opstarten van de motor, het controleren van de zeewaterkleppen en het repareren van het uitlaatsysteem.

Met vriendelijke groet, Christoph
Rickert
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:20 pm
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door Rickert »

Graag gedaan! Wij zijn enorm blij met nieuwe Verhoef boot eigenaren die “ons” weten te vinden op het www. Samen met Jeroen en Rutger proberen we zo veel als mogelijk Verhoef boten te lokaliseren.

Dit schip is bijzonder en er zijn er maar weinig van gemaakt. Wat gaat de eindbestemming worden, als ik vragen mag?
Mittelrheiner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 02, 2020 1:24 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door Mittelrheiner »

Mijn doel zou in de eerste plaats zijn om de technologie te behouden in de mate waarin het voor mij mogelijk is om de oorspronkelijke staat te herstellen, kan ik nog niet inschatten. In ieder geval moet het interieur een grote opknapbeurt krijgen, want ik ben timmerman, dat zou in ieder geval geen probleem moeten zijn. Hierdoor heb ik een grote interesse in oude plannen of onderdelenlijsten of dossiers van de verwerkte materialen.
Rickert
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:20 pm
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door Rickert »

Timmerman! Wat zal het schip er straks weer prachtig uit zien ;)

Materiaal lijsten werden destijds niet tot nauwelijks bijgehouden. De tekening en plannen van vroeger waren, ten opzichte van de huidige documentatie, zeer summier. Daarnaast werd er vroeger veel met mallen gewerkt, in de plaats van tekeningen.

Maar zodra we interessante informatie voor u hebben, zetten wij het hier op het forum.

Uw interieur ziet er nog origineel uit, wellicht leuk om te zien hoe een origineel interieur in goede conditie eruit ziet: http://link.marktplaats.nl/m1566549064? ... nt=app_ios
Mittelrheiner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 02, 2020 1:24 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door Mittelrheiner »

Als ik dat goed zie, is er voornamelijk teak verwerkt in het interieur. In mijn onderzoek vond ik de 1056 NAJADE, die al prachtig is gerestaureerd. Tot dusver heb ik alleen open 1056 gezien, dus ik moet aannemen dat de cabine achteraf is ingebouwd, zelfs de afdaling aan de achtersteven is waarschijnlijk verplaatst van het centrum naar stuurboord. Ben ik correct ?
Gebruikersavatar
JeroenvanD
Berichten: 72
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:41 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door JeroenvanD »

Die verplaatsing kan heel goed kloppen. We kennen foto's van een verlengde 965 naar 1065. Dat zou dus heel goed uw schip kunnen zijn!
Gebruikersavatar
JeroenvanD
Berichten: 72
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:41 pm

Re: Verhoef Flowerland 1065

Bericht door JeroenvanD »

De verplaatsing is vooral een verlenging geweest. Er was al een achterkajuit/ hut en er is een soort losse open kuip achter gemaakt.
Afbeelding
Klopt dit bij uw schip?
Plaats reactie