Jesse

Stel jezelf voor, vertel wat over je hobby's en laat weten hoe je met het Verhoef-virus bent besmet.
Plaats reactie
Jesse
Berichten: 22
Lid geworden op: za aug 10, 2019 10:20 pm

Jesse

Bericht door Jesse »

Hallo Allemaal,

Onlangs heb ik een verhoef kampeer kruisertje gekocht en zoekende naar meer informatie ben ik op deze website beland.
De kruiser die ik heb gekocht is deze: viewtopic.php?f=39&t=79&sid=da36bf95288 ... 06b33409db

Momenteel moet er nog best veel aan gedaan worden:
De boot heeft een gemariniseerde 45pk Opel C12NZ motor (bv Opel astra B 1.2 van 1993 tot 1997), en daarbij is de boot ooit omgebouwd naar kiel koeling. Van deze koppelingen lekte er 2, waarvan 1 hevig, welke ik reeds gerepareerd heb om hem naar huis te kunnen varen maar de andere moet nog gemaakt worden. Verder heeft de boot een waterpompje om de uitlaat te koelen waarbij de slang lekt tussen de waterpomp en de zwanenhals.
De boot was gekocht met kortsluiting in de electronica dus ook daarvan moet alles vernieuwd worden. Daarnaast zijn de keerringen en de olie van het staartstuk ook aan vernieuwing toe.

Ik vroeg mij ook af of er meer informatie te vinden is omtrend deze boot wanneer hij bijvoorbeeld gemaakt is en of iemand nog originele foto's ergens heeft van hoe deze eruit zagen. Ik heb het idee dat er uit achter een kuip op heeft gezeten maar dat deze er is af gezaagd, om die reden ga ik al het hout dat aan de achterkant uitsteekt ervan af te halen en de vorm gebruiken van het aluminium casco. Verder laat ik veel van het binnen interieur als het is behalve dat ik de banken aan de binnenkant iets verleng zodat ik er mogelijk in zou kunnen slapen.

Van de winter hoop ik alle verf eraf te halen om hem kaal aluminium te maken :). Verder zit ik te dubben of ik er een andere motor in zal zetten om de boot mogelijk in plane te kunnen krijgen. Het enfield staartstuk (grappig ding kan je met een wormwiel het staartstuk geheel omhoog kantelen) kan maximaal 130 pk aan. Maar mogelijk om extra ruimte te krijgen zou ik ook een buitenboord motor erachter kunnen hangen.

Kortom er is redelijk wat werk aan, en ik heb hem dan ook gekocht als project bootje. Zelf heb ik hem gekocht omdat het een aluminium boot is ik de casco vorm mooi vind :).
Rickert
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:20 pm
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Jesse

Bericht door Rickert »

Welkom Jesse! Wat super leuk dat je een Verhoef kampeerkruisertje op de kop heb weten te tikken, gefeliciteerd :) je hebt wel een bak werk gekocht, maar zo te horen weet jij daar wel raad mee.

We gaan je project in de gaten houden en als we je ergens mee kunnen helpen, horen wij het graag!
Rickert
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 25, 2018 8:20 pm
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Jesse

Bericht door Rickert »

Op dit forum is een lijst te vinden met bouwnummers, zie "overzicht motorboten".

Jouw kampeerkruiser kan uit '68, '69 of '70 komen. Volgens de informatie die we beschikbaar hebben, zijn er totaal 10x 6,5m kampeerkruisers gemaakt.
RutgerVerhoef
Berichten: 74
Lid geworden op: di sep 25, 2018 5:49 am

Re: Jesse

Bericht door RutgerVerhoef »

Hoi Jesse,

Ik heb een onderwerp aangemaakt voor je bootje. Alleen de basic gegevens staan erin maar het is een begin.

https://www.vbaalsmeer.nl/viewtopic.php ... 3a9166aea0

Groet,
Rutger
Jesse
Berichten: 22
Lid geworden op: za aug 10, 2019 10:20 pm

Re: Jesse

Bericht door Jesse »

Hartelijk dank voor het aanmaken van het topic, helaas heb ik geen typenummerplaatje gevonden. Zijn ergens op het casco mogelijk ook nummers ingeslagen? In oktober gaat hij uit het water (vaart nog niet) en dan ga ik redelijk wat klussen.

Ik ben momenteel aan het overwegen om de boot naar buitenboordmotor om te bouwen ivm problematiek en extra ruimte ter plaatse van de motorbun, hoewel ik de enfield hek motor ook wel gaaf vind.

Iemand enig idee of de romp planerend is en wat het maximale vermogen is wat erachter zou kunnen hangen.
Plaats reactie