Welnu in 2000 kreeg ik de boot die lekte op enkele klinknagels in de bodem. In 2006 heb ik de boot gerenoveerd op advies van een oude administrateur van Verhoef. Ik belde Verhoef op met de vraag of mijn boot opnieuw geklinknageld kon worden i.v.m. de vele lekkages. Ik werd meteen doorverbonden en vertelde mijn verhaal aan die oude man. Na een stilte zei hij welk nummer ik had. Nadat ik mijn nummer zei vertelde hij dat hij de boot zelfstandig in elkaar had gezet. Een mooi gesprek ontvouwde zich en hij gaf me wat tips o.a. hoe ik zelf mijn boot kon popnagelen met waterdichte alu popnagels van 5mm doorsnede en 10mm lengte.
Ik heb er ruim 80 klinknagels vervangen en de boot daarna opgeschuurd tot de groene grondverflaag. Daarna met 2 lagen 2-componenten spierwitte lak (de Ijssel) afgelakt. De banken opnieuw laten bekleden en zijkanten houten panelen geplaatst met schuifdeuren voor opslag diverse materialen. Ook een 2e boordaccu erbij gezet voor de electrische koelbox. Tevens verlichting aangebracht. Kortom de boot zag er spic en span uit in 2006. Ook een nieuwe trailer aangeschaft en lichtgewicht dekzeil op maat laten maken in Friesland. In 2015 heb ik een nieuwe 4-takt buitenboordmotor 30Pk kortstaart aangekocht als vervanging van de 2 takt 35pk BB. Een fijne stille(een verademing) motor die enorm zuinig is tijdens het varen. Een enkele keer gaan we waterskieen maar 95% vd tijd toeren we lekker met onze boot over de wateren rond Earnewoude waar de boot ook zomers ligt. Inmiddels heb ik de boot alweer 20 jaar en ik heb altijd gedacht dat ik de enige V15 boot had omdat we altijd in Friesland voerden. Nu ik op jullie site stuitte weet ik wel beter










